Khasiat Dan Kelebihan Buah Delima Yang Kita Tidak Tahu

buah delima

Menurut kajian baru-baru ini yang dijalankan oleh pasukan penyelidik di University of Edinburgh bahawa buah delima mempunyai keupayaan untuk mengurangkan lemak yang disimpan di sekitar perut.

Delima membantu untuk menghilangkan obesiti lemak, dan mengurangkan kebarangkalian pertumbuhan sel-sel adipos di perut mereka, dan membantu mengurangkan itu asid lemak dalam darah, yang dikenali sebagai yang “Neva”, dan merendahkan  tekanan darah, yang menghalang strok, serangan jantung, strok dan penyakit buah pinggang.

Para penyelidik menunjukkan terdapat faedah lain rawatan delima demam tinggi, sakit kepala, penglihatan, di mana jus delima digunakan pada kadar dua cawan sehari, dan yang mengendalikan masalah hidung dan mengaktifkan saraf dan kes keletihan dan menahan kesakitan.

 

Kelebihan Jus Delima Asli

Khasiatnya yang tinggi dan kaya dengan zat sodium, riboflavin, tannins, poluphenols, anthocyanins, vitamin C, kalsium dan fosforus. Ia juga sejenis penawar kerana kandungan antioksidan yang tinggi bagi melawan Penyakit Jantung, Tekanan Darah Tinggi, Lemah Tenaga Batin, Melambatkan Penuaan, Kanser Prostat, Kanser Payudara, Kanser Usus dan Leukimia.

Antara khasiat-khasiat lain yang menunjukkan kebaikan Jus Delima Asli 100% “Pomepure” bebas daripada campuran bahan pengawet.

Delima Mengurangkan Berat Badan

Delima hebat dalam melawan lemak, sebagaimana ia menolong dalam proses pembawaan makanan kepada salur pencernaan, Ini akan memberikan badan anda mengurangkan peluang untuk mengumpul lemak dan membuatkan metabolisma badan menginkat. Sesiapa yang menggunakan delima akan sedar bahawa mereka akan berasa lebih ringan, bahan yang terkandung dalam delima itu berkesan dengan membersihkan sistem dan mengurangkan kembung yang tersimpan.

Delima Memberi dan Merangsang Tenaga batin

Jus Delima kaya dengan antioksidan yang dapat meningkatkan pengaliran darah pada alat kelamin. Hasil kajian terkini mendapati segelas jus delima sehari berpotensi seperti pil viagra yang membantu dalam fungsi syahwat lelaki. “Jika anda rasa teman hidup anda tidak cukup bertenaga di bilik tidur, ini adalah jawapan kepada segala kebimbangan; berikan teman anda minuman jus delima” kata penyelidik

Delima Mengurangkan Risiko Penyakit Kencing Manis

Jus Buah Delima sangat baik untuk pesakit kencing manis dan merendahkan risiko masalah jantung. Kajian terbaru mendapati pesakit kencing manis yang meminum jus delima selama 3 bulan dapat merendahkan kebarangkalian atherosclerosis (pengerasan salur arteries). “Dalam Jus Delima, gula bercantum kepada antioksida yang unik, dimana sebenarnya menjadikan gula ini sebagai pelindung melawan atherosclerosis.”

Delima Melindungi Otak Bayi dan Ibu Mengandung

Meminum Jus BuahDelima semasa mengandung dapat melindungi otak bayi semasa kelahiran. Jus Delima juga mengandungi ‘ptassium’ dimana ia dapat mengelakkan kekejangan kaki yang biasanya dihadapi oleh ibu mengandung apda waktu malam. Jus Delima dapat membantu untuk mendapatkan bayi yang sihat dan kulit yang cantik. Doktor mengesahkan bahawa ketidakcukupan asi folik (folate) boleh menyebabkan tiub saraf yang cacat seperti kerosakan pada tulang belakang dan sumbing pada lelangit bibir untuk bayi.

Delima Melawan Kanser Payudara

Kajian Penyelidik mendapati Jus Buah Delima dan minyak bijiannya dapat memusnahkan dan mengurangkan sel kanser payudara , kanser kulit dan kanser prostate serta mengekal tanpa menjejaskan sel sedia ada.

Delima Melawan Penyakit Jantung

Jus Buah Delima membantu melancarkan peredaran darah dalam badan. Antioksidan membantu membaiki kawasan sel yang rosak. Delima mengadungi ;flavanoids’ dan ‘polyphenols’ yang tinggi, antioksdian yang mampu melawan penyakit jantung dan kanser.

Delima Mengurangkan Batuk dan Asthma

Kandungan asid askorbik (vitamin C) yang tinggi apda buah ini merupakan ejen anti-radangan yang hebat. Ia akan mengurangkan bunyi dehitan pada pengidap asthma dan lelah.

Delima Membantu Menstabilkan Paras Kolestrol

Jus Delima akan membantu meningkatkan tahap kolestrol yang baik disamping menurukna kolestrol yang buruk. Tahap kolestrol buruk yang tinggi boleh membawa risiko penyakit berbahaya.

Delima Membantu Merendahkan Tekanan Darah

Jus Buah Delima mempunyai kandungan ‘phytochemical’ yang mendorong penerima serotonin dan estrogen, membaiki simptom tekanan dan tulang. Kandungan antioksidan pada delima juga mampu untuk mengurangkan pengumpulan sel darah kotor dan secara semulajadinya mengurangkan tekanan darah, faktor kepada pencegahan serangan jantung dan strok.

Buah Delima

Comments

38 comments… add one
  • Delima delima merah menyala…ada yg manis dan ada yang masam…

  • rupa-rupanya banyak juga kebaikan buah delima nie.. nak beli cuma payah dapat dan harganya mahal sikit,

    • shana

      sedang cari pati delima . hbgi sy , murah je harga mampu milik 250 ml rm 20 je skali pos . 375 ml rm 30 skali post. berminat hubungi saya

  • Order dengan saya jus delima asli harga rm18 1 liter….beli banyak boleh diskaun…….

  • Hj.Siti Sumarlik, S.Pd

    menurut saya buah delima agak susah didapat. daerah mana yg banyak didapat nuah delima.

  • Fatin Najwa

    Kt kelantan Ade byk buah delima
    .dgn hrga yg Murah :’)

  • reen

    Salam. Saya ada menjual jus delima gulsan ni. Rm13 sebotol. COD putrajaya

    • mat

      Nak no phone bole? Atau contact sy di 016-6568603

      • fatin

        Pati Jus Delima Gulsan

        1 – 5 botol RM 15.00 sebotol
        6 – 11 botol RM 14.50 sebotol
        12 – 17 botol RM 14.00 sebotol
        18 – 23 botol RM 13.50 sebotol
        24 botol / 1 karton ke atas RM 12.00 sebotol
        5 karton ke atas RM 11.00 sebotol

        (harga tidak termasuk kos penghantaran)

        berminat sila hubungi saya

    • mazni

      Nak order… Macamana yea… Segera

    • mazni

      Nak order…

  • Salmiah binti Abdullah

    Asslmkmwbh.Sy mhn share ya artikel ini.Terima kasih.

  • Nida

    kpd yg susah nak dapatkan jus delima…boleh call saya 0199062688..saya boleh pos terus…jus delima Giffarine..700 ml hanya RM 71.30…

  • Patidelima

    Saya ada jual pati delima gulsan original dari turki.. RM12/botol.. Dalam bentuk kapsul pun ada.. RM11/kotak..ada 30 biji.. berminat boleh hubungi saya

  • sarimah abdul jabar

    Saya baru mulakan makan pil delima keluaran tupperware. Saya x pasti samada sesuai atau tidak atau pun ade tindakbalas di awal semasa pengambilannya.

  • nur izatie

    Salam sejahtera semua. Memang terbukti buah delima sangat2 kaya dengan 1001 khasiat yg ada didalam sebiji buah delima. Malah Al-Quran sendiri juga ada menyebut bhawa buah delima adalah antara penawar terbaik bagi semua jenis penyakit. Saya sendiri mengambil buah delima sbg ikhtiar saya kerana dulu sy merupakan penghidap darah tinggi. Alhamdulillah, skrg saya amat sihat dan semakin bertenaga. Saya amat mengesyorkan produk kesihatan drpd Tupperware dimana sebiji kapsul mengandungi 10 biji buah delima. Lebih daripada cukup..sangat berbaloi. Sebotol mengandungi 60kapsul bersamaan 600biji buah delima. Harga yg ditawarkan amat2 lah berbaloi dan tak cecah ratusan ringgit.. dlm RM70 sebotol. Jika berminat boleh hubungi saya di nombor 018-9667687

  • reen

    Salam. Saya jual pati delima gulsan ni rm13 sebotol. COD sekitar putrajaya. Boleh hubungi saya untuk harga diskaun 0195498859 reen

  • sarimah abdul jabar

    Adekah buah delima juga sesuai bagi pengidap kencing manis. Bleh ke bbuahma membantu mrngurangkan gula dalam darah.

  • dewihati

    Saya ada menjual dan membekalkan kolagen buah delima sunnah nabi muhammad saw, jika kita di suruh memilih antara produk dari AlQuran dan produk dari luarnegara mana yang akan anda pilih??

  • rohani

    Saya ade jual jus delima fagello dari Mesir. Satu liter RM12.00..tak termasuk belanja pos…berkhasiat dan sedap…kalau berminat whatsapp saya di 016-9370138

  • premila

    saya nak beli jus pati delima , tolong bagi nombor

  • aisha

    beli yang fresh lagi bagus, rm 5 satu biji. Setiap satu buah delima ada satu biji dalamnya adalah daripada syurga.

  • Delima Juice Maker Made in TURKEY!

    MAKE YOUR OWN DELIMA JUICE USING DELIMA JUICE MAKER!

    It provides easy and rapid squeezing by gaining power
    from expanded internal volume of the juice tray.

    Pomegranate juicer the most significant feature of this
    model: the diameter of the bowl has been designed
    specifically as an even wider.One of the greatest advantages
    of this juicer is that its porringer accords with
    varying sizes of different fruits thanks to its ergonomic
    design. Together with the large volume of the porringer,
    the standard distance between the upper press and
    the filter provide easy and efficient working.
    Note: The bowl, strainer and upper press are much
    larger than Professional type juicer and domestic type
    juicer

    PM US FOR MORE DETAILS: 018 901 3987

  • midi 2

    Di Sabah ada tak agen/pembekal jus delima atau pil buah delima

  • Saya mengeluarkan produk yang berasas kan buah delima berbentuk serbuk… boleh dibancuh mahupun terus dikemam begitu sahaja…. selain daripada memutihkan kulit serta kelebihan yang dibertahu diatas… RM100 400G tak termasuk postage… harga serendah RM55 / botol jika borong…. boleh whatsapp 0125702131 untuk bertanya… Whatsapp

  • nurul forever

    Jua delima memang mengandungi antioksidan yang tinggi.
    Jom cuba jus delima POMESTEEN
    hubungi saya :0126764743

  • Pati Jus Delima Gulsan – Fatin

    1 – 5 botol RM 15.00 sebotol
    6 – 11 botol RM 14.50 sebotol
    12 – 17 botol RM 14.00 sebotol
    18 – 23 botol RM 13.50 sebotol
    24 botol / 1 karton ke atas RM 12.00 sebotol
    5 karton ke atas RM 11.00 sebotol

    Sy nak tau RM11.00 sebotol, berapa liter?

  • Naqib

    Saya ade jual buah delima dari turki:

    Sebiji- RM 8.00
    2 biji- RM 15.00

    Saya ada disekitar seremban….hari jumaat biasa jual di masjid hussin seremban 2…sapa berminat blh pm…

    Penghantaran sekitar seremban sahaja…

    No.0136349537

  • RASYIDA BINTI ABDUL RAZAK

    Boleh dapatkan jus delima asli yg terbaik tanpa pewarna,pengawet dari Azerbaijan yg dipasarkan oleh syarikat Olive House.Mmg terbaik krn betul2 organik.Selain itu ada juga minyak zaitun organik yg mengandungi 30x antioksida dr Izmir Turkey.
    Saya dah mengamalkan minum kedua- duanya.Alhamdulillah mmg terbaik lah.

Leave a Comment