Best dating sites for over 50

Many local newspapers had online personals in the mid 1990s but were bought out by these big dating sites. From some of the comments it really shows how desperate dating sites are for money that they even advertise in comment sections. You have a much better chance going to local events and you will probably spend less than what you would spend on an online dating site.

Other apps have indicated that they might actually move closer to Facebook. For example, Bumble, founded by a former Tinder executive, said they had already reached out to Facebook regarding how to collaborate. And, “One thing everyone seems to agree on is that Facebook’s effectively endorsing online dating will be a huge legitimization event for the industry,” says Jefferies Internet analyst Brent Thill. According to Amanda Bradford, chief executive of The League, an elite dating app, “Facebook is validating that dating is a high-tech industry with really interesting and hard problems to solve. Still, Facebook could face some obstacles in building enough separation between the dating service and the legacy social network; some users might not like having both activities live on one app.

After giving him some time to cope with his cat passing away, he made plans to see her again and she was thrilled. He canceled the date last minute again because he said his grandma had died. Although this seemed too tragic to be true, she gave him the benefit of the doubt that he was telling the truth. Additionally, if someone is giving you a checklist right away of all of the things they want in a future partner, this may be a red flag for some controlling behaviors. It’s one thing if they express their non-negotiables but it’s another thing entirely if they are listing required traits. If you feel like someone is already trying to change things about you to suit their needs, that’s not okay. How someone initiates a conversation with you will say a lot about how they view you as a person and how they might treat you as a partner.

Online dating users are more likely to describe their overall experience with using dating sites or apps in positive, rather than negative, terms. Some 57% of Americans who have ever used a dating site or app say their own personal experiences with these platforms have been very or somewhat positive. Still, about four-in-ten online daters (42%) describe their personal experience with dating sites or apps as at least somewhat negative. Happily, there are some dating services that are looking to overcome the vanity. For example, Hinge matches people based on personality and preferences and lets you create a more interesting and rounded profile to draw people in. One of the few dating sites designed for affairs, Ashley Madison connects users for discreet encounters.

Basically all a guy like you has to do is instantly grab her attention in a memorable way with both your profile and your messages, then spend the least amount of time possible convincing her to meet you in person. For those who are hesitant to enter the online dating world for reasons related to safety or awkward conversation lulls, Double aims to take the pressure off with Double dates as opposed to one-on-one.

State things that are really important to you and be done with it. Connor turned an attempt at small talk into a rant about “gold-digging whores,” and the dating app was not having it. Matt- But what about when you said you would meet me in real life and we would lose our virginity together. One Love educates young people about healthy and unhealthy relationships, empowering them to identify and avoid abuse and learn how to love better. If you are going somewhere that serves alcoholic beverages, most bartenders are using secret codes to help customers signal, privately, when they need help if they’re getting harassed or feeling unsafe on a bad date.

With no financial requirement, free sites will naturally attract a greater proportion of people who are not really committed to finding a genuine relationship. Memberships you gain additional features such as being able to send more messages and receiving event discounts.

0 comments

Menghadapi Kesukaran Memasarkan Produk?

Biarkan kehebatan produk itu memasarkan dirinya sendiri. Namun, bagaimana  harus produk itu membuktikan keberkesanannya jika tiada siapa yang mahu mencuba? Dan bagaimana sesiapa berminat untuk mencuba, sekiranya tidak tahu mengenainya?

Adalah amat penting untuk menghasilkan bahan pemasaran yang mampu ‘jatuh’ ke pangkuan bakal pelanggan. Ramai yang beranggapan mempunyai gambar iklan adalah lebih penting daripada kata-kata. Pengiklanan berbentuk gambar sesuai di papan tanda lebuh raya, di bunting-bunting iklan dalam laman sesawang. Bak kata orang, “Sekeping gambar mampu menggambarkan seribu kata.” Persoalannya, adakah bakal pelanggan anda dapat menangkap kata-kata yang ingin disampaikan?

Bagaimana Pelanggan Menemui Produk Anda

Biarpun gambar dan poster amat menarik dilihat, laman-laman pencarian seperti Google masih berpandukan perkataan dan frasa. Hal ini kerana  pencarian menggunakan gambar lazimnya memulangkan hasil carian yang serupa sepenuhnya, hasil carian menggunakan teks memulangkan hasil yang lebih banyak dan meluas, memberikan pilihan kepada pembaca. Seandainya produk hasil carian pautan pertama tidak menepati citarasa, mereka hanya perlu membuka pautan kedua, dan seterusnya. Dengan pemilihan kata-kata kunci yang bijak dalam penjelasan produk anda, tidak mustahil mereka akan menemui produk anda dalam hasil carian mereka.

Apakah Kemahiran Yang Diperlukan?

Penulisan artikel dan ulasan produk tidak patut ditulis secara semberono. Ia harus dilakukan oleh mereka yang mahir dalam mengkaji kata-kata yang sering muncul dalam carian bakal pelanggan anda. Ini dipanggil keyword, dan proses ini dipanggil keyword research

Di atas talian memang terdapat banyak perisian percuma dan berbayar, tetapi ada satu kemahiran lagi, malahan yang lebih penting berbanding tahu mencari kata-kata penting; kemahiran untuk mengolah kata-kata tersebut menjadi ayat dan karangan yang mudah difahami serta menarik keinginan pembaca untuk meneruskan pembacaan ke akhir noktah.

Siapakah Yang Memiliki Kemahiran Ini?

Inilah kerja kami. Kami dipanggil sebagai copywriter , dan mahir dalam menghasilkan nukilan yang menjelaskan ciri-ciri sesuatu produk atau perkhidmatan, hinggakan mana-mana pembaca yang tiba di laman tanpa mengetahui apa-apa, dan tiba ke penghujung laman dengan pengetahuan dan keinginan untuk mencuba.

Bandingkan dua contoh ayat promosi makanan di bawah. Ayat yang pertama adalah ayat biasa untuk menerangkan fungsi produk. Ayat yang kedua mempunyai maksud yang sama, namun diberi sentuhan seorang copywriter .

  1. Memakan kurma sehari baik untuk kesihatan.
  2. Jadilah segar, sihat dan bertenaga dengan memakan kurma ini setiap hari!

Yang manakah contoh ayat iklan yang lebih menarik bagi anda?

Adakah Ia Benar-benar Berkesan?

Ia merupakan salah satu teknik pemasaran yang mampu mengubah pembacaan biasa kepada potensi beli. Ini dinamakan sebagai lead generation. Yang paling hebat adalah apabila lead generation bertukar menjadi lead conversion, dan akhirnya menjadi closed sales. Percaya atau tidak, bagi mereka yang tidak selesa didekati, berasa akan didesak atau mudah dipengaruhi sekiranya berbual depan-depan, serta mereka yang kesempitan untuk menyertai penerangan mahupun menonton video lebih 5 minit. Inilah yang sesuai untik mereka; bahan baca mengenai produk yang boleh dibaca bila-bila masa dan tidak mengambil lebih daripada seminit dua.

Kalau Berminat, Siapa Yang Harus Saya Hubungi?

Ada yang bekerja secara tetap, lazimnya bagi syarikat – syarikat besar. Bagi perniagaan kecil-kecilan, mereka lebih selesa untuk mengupah pekerja bebas di laman-laman pekerja bebas terkenal seperti Freelancer.com, Upwork, Fiverr. Mereka juga boleh menghubungi sesiapa yang mereka kenali dan percaya. Sebagai contoh, penulis juga seorang copywriter bebas, dan boleh dihubungi melalui lamannya,  Nor Liana.com

Maka, jangan ragu-ragu lagi.  Sekiranya anda telah membaca sampai ke sini, ia sendiri bukti nukilan ini berkesan.  Bayangkan bakal pelanggan anda sendiri membaca penerangan produk anda sehingga ke penamat. Bagus bukan?

0 comments

Cara Buat Duit Dengan KLIKJER

 

buat duit klik jer

PENDAHULUAN

Anda pernah dengar berkenaan satu platform produk digital atau ebook popular di Malaysia iaitu KLIKJER?

Sebenarnya platform ini dah lama ada dan ramai sebenarnya pernah membeli tanpa sedar daripada mereka. Betul. Saya sendiri dah beberapa kali membeli daripada platform mereka.

Menariknya platform ini adalah ia menawarkan pelabagai jenis produk digital dalam pelbagai kategori yang berbeza. Anda boleh lihat diantara contoh produk digital yang ada di platform mereka seperti yang saya kongsikan dibawah ini.

[continue reading…]

0 comments

Susu C2Joy

Kolostrum sangat penting untuk manusia. Masih ramai yang sebenarnya tak sedar akan kepentingan kolostrum. Antara manfaat utama kolostrum adalah untuk:

  • Menguatkan sistem ketahanan/antibodi badan
  • Membantu dalam proses tumbesaran manusia khususnya bayi
  • Mengelakkan jangkitan penyakit
  • Memberikan tenaga
  • Meningkatkan tahap kesihatan secara menyeluruh

Sebab itulah anda sangat digalakkan untuk mendapatkan jumlah kolostrum yang mencukupi dalam diet harian anda. Namun, persoalan seterusnya yang bakal bermain dalam fikiran anda adalah, dimana anda boleh dapatkan kolostrum? [continue reading…]

0 comments

Kadar Pinjaman ASB CIMB Maybank RHB Terkini

Pinjaman ASB Maybank, Pinjaman ASB CIMB, Pinjaman ASB RHB, loan asb, syarat pinjaman asb, loan asb untung atau rugi, loan asb maybank, loan asb cimb, kelayakan asb loan, asb loan rhb, cara simpanan asb, apa itu asb loan,

Muda-muda ni baik yang dah kahwin ataupun bujang, kalau dah bekerja tu eloklah buat simpanan awal-awal. Bukan apa, tak semua yang bekerja dalam sektor awam, ramai juga yang bekerja dalam sektor swasta. Baik mempunyai pencen ataupun simpanan wang pekerja, simpanan ataupun pelaburan ini akan mengukuhkan lagi status kewangan kita pada masa hadapan.

Ambil contoh yang kerajaan sarankam sekarang ni, buat simpanan dalam ASB. Tahukah anda ASB ni pelaburan yang diiktiraf oleh Bank Negara Malaysia? Mari kita kupas sedikit sebanyak tentang ASB agar ramai lebih buka mata tentang pelaburan berbentuk simpanan ini.

Untuk pengetahuan semua, ASB ini namanya adalah Amanah Saham Bumiputra Berhad yang mana diasaskan pada tahun 1990 bertujuan untuk membantu golongan awam untuk membuat pelaburan jangkamasa panjang disamping dibekalkan dividen tahunan sebagai hasil pelaburan. Kangkamasa maksimum untuk pelaburan ini adalah dari 1 tahun sehingga 30 tahun. Ianya tidak mempunyai tempoh matang, anda Cuma letak modal dan buka akaun pelaburan ASB dah terus dapat oungut hasil dividen setahun sekali. Mudah bukan?

ASB adalah terbahagi kepada dua dan ianya dibekalkan oleh semua bank bumiputra khas untuk warganegara sahaja. Bila namapun bumiputra, sudah tentu sesiapa sahaja yang mempunyai kad pengenalan Malaysia yang sah, adalah layak untuk melabur dengan syaratnya mempunyai penyata pendapatan sebagai insuran kepada pelaburan terbabit dan berumur 18 tahun dan keatas.

Pelaburan yang pertama adalah berbentuk asas jual beli, anda ada modal dan penyata yang kuat, bawa modal kemana-mana sahaja bank dan terus buka akaun pelaburan ASB. Unit dagangan boleh dibeli dengan kadar serendah 1 unit bersamaan dengsn RM1. Namun begitu, cadangan unit yang sesuai adalah bermula daripada 10,000 unit.

Yang kedua pula adalah pelaburan berbentuk pinjaman. Sekiranya anda seorang yang bekerja tetap dan mempunyai penyata gaji, namun tidak berkemampuan untuk melabur sehingga RM10,000 setahun, anda diberi kelonggaran daripada bank untuk membuat pinjaman. Namun begitu, pinjaman ASB adalah berbentuk asas dan sebaik permohonan pinjaman diluluskan, dana tersebut akan terus dibawa ke akaun pelaburan anda, yakni tidak boleh bawa keluar ya, melainkan dividen tahunan ataupun bayaran pinjaman telah dilangsaikan.

Bagi setiap bank, mereka mempunyai kadar faedah yang berbeza sebagai contohnya maybank 3.25% bergantung kepada akaun komersial ataupun islamik, RHB pula dari 4.0%, CIMB Bank dan Affin bank mempunyai kadar faedah yang sama 4.05%, Bank Simpanan Nasional sebanyak 4.15%, Ambank 4.35% dan terbanyak lagi bank bumiputra yang lain. Kadar faedah ini adalah berbeza mengikut tahun dan juga pertumbuhan kadar ASB semasa.

Bagi dividen pula, ianya adalah berbeza mengikut tahun. Sekiranya pertumbuhan ekonomi adalah elok dan bank banyak membuat keutungan pada tahun tersebut, kadar dividen yang dibekalkan adalah tinggi dan boleh mencecah 12% setahun. Sebagai contoh, tahun lepas 2019, kadar dividen yang diagihkan adalah sebanyak 5.5%.

Ada yang cakap beebaloi, ada yang cakap belum cukup. Tetapi adakah ianya kurang sekiranya ianya adalah simpanan kita dan ia berkembang tanpa perlu kita bekerja untuk mengembangkan simpanan tersebut? Jawapannya sudah tentu berbaloi, kenapa tidak?

Ramai kan yang suka pendapatan pasif dengan melabur? Nak berjinak dalam dunia pelaburan, ASB adalah jalan yang terbaik, tak perlu lah kita sibuk nak pergi ke Bursa Saham semata-mata nak buat pelaburan.

Setuju atau tidak, ini adalah rangkaan yang dibuat oleh kerajaaan sendiri demi untuk membentuk masa depan rakyat yang lebih sejahtera dan terjamin. Kalau nak menyimpan bila ada duit lebih, belum tentu kita akan ada duit lebih sebab sifat duit ni biasanya tak pernah cukup. Oleh sebab itulah ramai yang membuat pelaburan dalam ASB. Sambil menyimpan sambil melabur.

0 comments

Masalah Haid Tidak Teratur

haid tak teratur, masalah haid, tempoh haid, kitaran haid, jarak haid normal, darah haid, ciri darah haid, haid wanita, haid perempuan, pertama kali haid, haid yang pertama,

Berhenti merungut. Jika anda sentiasa mendapati haid tidak teratur kadang kala banyak kadang kala sedikit, ada juga kadang kala itu tidak datang langsung dan lebih sebulan baru ada. Kemungkinan besar anda sedang mengalami gejala haid yang tidak teratur. Tahukah anda kenapa ini berlaku? Jawapannya mudah, amalan gaya hidup dan juga tahap kesihatan anda. Pernahkah anda membuat pemeriksaan berkala akan status kesihatan sendiri? Jika tidak, anda mungkin terdedah dengan penyakit dalaman yang mungkin menggangu tahap kesuburan anda. Ya, benar ianya berpunca daripada anda wahai wanita diluar sana.

[continue reading…]

2 comments


Previous Posts