Kebaikan Nenas Batu

Nenas batu dipercayai datang dari sebelah timur tengah. Penulis yakin tidak ramai orang yang pernah mendengar mengenai nenas batu dan apa khasiat “luar biasa” yang terkandung di dalam nenas batu ini.

Mesti anda ada terfikir, apa beza antara nenas batu dengan nenas biasa bukan? Bezanya ialah, berbanding nenas biasa, nenas batu mempunyai daun yang lebih kecil dan tirus. Inilah satu perbezaan yang ketara bagi antara kedua jenis nenas ini. Satu lagi perbezaan yang pembaca boleh lihat ialah dari segi saiznya. Nenas batu ini jauh lebih kecil dari segi saiznya dan mempunyai tangkai yang panjang.

11 Khasiat dan Kebaikan “Luar Biasa”

Bagi anda yang baru “berkenalan” dengan nenas batu, di bawah ini anda dapat membaca 11 kebaikan dan khasiat yang ada. Jika anda seorang wanita, nenas batu ini sangat baik untuk diamalkan oleh wanita tidak kira remaja mahupun sudah berusia. Mari penulis kongsikan kebaikan-kebaikan tersebut:

  • Bagi wanita yang baru sahaja lepas bersalin, sangat digalakkan mengamalkan nenas batu ini untuk membantu proses mengecutkan rahim.
  • Sekiranya anda “pengguna tegar” jamu ataupun mana-mana supplemen tambahan, anda boleh terus berhenti mengamalkan jamu dan supplemen tersebut. Dengan hanya mengamalkan nenas batu ini, semua kebaikan dan khasiat tersebut anda akan perolehi.
  • Dengan hanya mengamalkan secara seminggu sekali sahaja, ibu yang baru bersalin dapat menjaga rahim mereka (mengecutkan rahim).
  • Bagi anda yang mempunyai masalah kencing tidak lawas (lelaki) dan juga sakit batu karang serta buah pinggang, anda boleh terus mengamalkan nenas batu ini secara konsisten.
  • Anda kerap sendawa dan rasa badan berangin? Nenas batu sangat membantu untuk proses membuang angina dalam badan.
  • Bagi wanita yang sudah berusia dan bakal berdepan dengan menopause, nenas batu dapat membantu anda dalam mengurang kesan daripada menopause itu sendiri.
  • Walaupun tiada kajian saintifik yang dilakukan, namun nenas batu dipercayai dapat merawat strok dengan meminum dan menyapukan air nenas batu pada anggota badan yang terkena strok.
  • Selain itu juga, dipercayai dapat menyembuhkan penyakit buasir.
  • Kolestrol tinggi dalam darah? Jangan risau, nenas batu dapat menurunkan paras kolesterol dalam darah.
  • Rasa letih dan lemah secara kerap? Jangan risau, nenas batu dapat membuang toksin di dalam badan anda.
  • Darah juga dapat berjalan dengan lancar dengan cara melazimi mengamalkan nenas batu.

Cara Menggunakan Nenas Batu

Anda dah tahu banyak khasiat yang anda boleh perolehi daripada nenas batu bukan? Tapi macam mana cara sebenar untuk anda menggunakan nenas batu ini sebagai ubat dan sekaligus mendapatkan khasiatnya?

Sebelum kita mempelajari bagaimana untuk menggunakan nenas batu, penulis ingin berkongsi 7 lagi manfaat nenas batu:

Jom tengok kejap !! Untung-untung nasib dapat barang murah, rm 1.90 pun ada...

  • Membatu pengaliran darah seimbang
  • Memulihkan tenaga dan memulihkan segala urat yang rosak selepas bersalin
  • Awet muda
  • Masalah senggugut
  • Keputihan
  • Buasir
  • Buang air berdarah

Di bawah ini adalah cara-cara untuk menggunakan nenas batu dengan cara yang betul:

  1. Basuh nenas batu tersebut sehingga bersih.
  2. Dengan menggunakan jag yang berisi air panas yang mendidih, rendam nenas batu di dalamnya
  3. Pastikan anda membiarkannya selama satu jam (sampai anda lihat nenas batu itu kelihatan menguncup)
  4. Sekiranya terdapat sebarang serpihan kelopak nenas batu, keluarkan dan tapis. Air rebusan nenas tadi boleh digunakan sehingga 3 hari bagi kesan terbaik (setiap kali bangun tidur). Jangan lupa untuk berselawat sebanyak 3 kali sebelum minum.
  5. Untuk pengetahuan anda, nenas batu yang telah direndam tadi boleh digunakan lagi sebenarnya. Jemur sehingga nenas batu kering, minggu lagi sekali boleh digunakan untuk rendaman lagi.
  6. Nak tahu sampai bila buah nenas batu ni boleh digunakan? Kalau anda lihat kelopaknya dah tidak berkembang lagi, ini menunjukkan khasiatnya sudah habis dan tidak boleh digunakan lagi.
  7. Nenas batu ini boleh digunakan sehingga setahun lebih. (bergantung kepada penggunaan).

Salah satu perkara yang penting anda perlu tahu ialah, nenas batu yang terbaik datangnya dari negara yang terkenal dengan Piramid Gizanya, iaitu Mesir. Nenas batu dari negara ini paling berkhasiat. Buanya juga lebih besar jika dibandingkan dengan nenas batu dari negara kita ini, Malaysia.

Tetapi, hati-hati! Nenas batu juga ada yang tiruan. Macam mana untuk membezakan nenas tiruan dengan asli ini? Ini adalah tipsnya:

  • Nenas batu asli akan menguncup sewaktu direndam
  • Nenas batu tiruan akan kekal rupanya seperti sebelum direndam.

Jadi, sebelum membuat keputusan untuk membeli nenas batu ini, kita perlu memeriksanya terlebih dahulu secara terperinci supaya kita tidak salah menggunakan nenas batu tiruan untuk kepentingan kesihatan kita. Zaman sekarang dikatakan terlalu ramai yang ingin mengambil kesempatan dengan menghasilkan buah-buahan tiruan untuk mendapatkan rezeki dengan cara yang salah.

Demikian penulis kongsikan khasiat penggunaan nenas batu dan juga cara menggunakannya dengan betul supaya kita dapat mengamalkan gaya hidup yang sihat.

Sesiapa nak cuba menggunakan Nenas Batu boleh hubungi Puan Missra :

SMS Nenas Batu ke +60145444383

Whatsapp ” NENAS BATU ”  :
Puan Missra https://www.wasap.my/60145444383
Puan Missra https://www.wasap.my/60145444383
Puan Missra https://www.wasap.my/60145444383

 

Harga Nenas Batu

RM15 sebiji (sederhana) + Rm10 Pos = Rm25

* Promosi!!!

3Biji (sederhana) RM35 Free Pos Seluruh M’sia

 

Anda boleh juga kongsikan testimoni anda disini untuk manfaat rakan-rakan yang lain.

Terima Kasih,

no sebelum ini 016-3268062

Comments

5 comments… add one
  • Makan dengan kicap pun sedap.

  • reen Link Reply

    minum tu sekali seminggu ke hari2 boleh minum?

    • Setiap hari boleh minum, samaada sekali sehari atau 2x sehari pagi dan malam

  • Pertama kali baca mengenai nanas batu. Tak pernah tahu pun ada buah nanas batu ni.

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.